Zapada, gheata, macadam, asfalt, ploaie torentiala, grindina, furtuna, praf cu vizibilitate redusa, canicula. Asa a fost in sezonul 2013 din Campionatul National de Raliuri, la finalul caruia echipajul Alex. Filip/Bogdan Iancu a cucerit cel de-al doilea titlu consecutiv cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi, la fix 10 de ani de la debutul ca pilot in raliuri. Calatoria epica din cel mai spectaculos campionat din Romania a inceput la Brasov si a continuat la Timisoara, Tulcea, Cluj, Sibiu, Arad, Bacau, Iasi si Harghita in fata a mii de fani pasionati de lumea sporturilor cu motor.

Alex. Filip si Bogdan Iancu au inceput lupta pentru titlu, in categoria masinilor cu  doua roti motrice, inca de la prima etapa a sezonului 2013 pe zapada de la Brasov. „Aici am avut al treilea timp la general pe speciala Poiana Brasov in coborare. A fost un raliu extrem de greu, dar plin de satisfactii sportive”, isi aduce aminte Alex. Filip. Aceasta nu este insa singura amintire frumoasa din sezonul in care Alex. a devenit campion pentru a doua oara consecutiv: „Locul 6 in clasamentul general la Raliul Sibiului, etapa in Campionatul European de Raliuri, duelul cu Sebastian Barbu pentru prima pozitie la clasa 2WD la Sibiu, duelul la Arad cu pilotul bulgar Todor Slavov, care pilota o masina identica cu a noastra, pe care am reusit sa-l depasesc pana in momentul abandonului, victoriile de pe super-specialele din centrul oraselor unde a ajuns caravana din Campionatul National de Raliuri si, desigur, castigarea unui nou titlu. A fost un sezon senzational”, recapituleaza Alex. Filip.

 

Punctele adunate in prima parte a campionatului au fost suficiente pentru ca echipajul Alex. Filip/Bogdan Iancu sa se instaleze pe prima pozitie a clasamentului la categoria 2WD si sa nu mai cedeze acest loc pana la finalul sezonului. „Abandonul hilar de la Arad, din cauza alternatorului, ne-a impiedicat sa ne asiguram titlul cu o etapa inainte de finalul sezonului. La Harghita noi puteam pierde totul asa ca singurul obiectiv a fost sa terminam etapa fara probleme. Din experienta anterioara stiu cum este sa pierzi titlul de campion la un singur punct diferenta, asa ca in ultimele etape nu avea rost sa riscam absolut nimic. Chiar si asa am urcat pe podium de fiecare data si in final ne-am atins obiectivul, ceea ce este cel mai important”, a continuat Alex. Filip.

 

Modelul Renault Clio R3 ramane astfel cea mai de succes masina de competitie din ultimii 5 ani in grupa masinilor cu 2 roti motrice. Cu acest model Edwin Keleti (de doua ori) si George Grigorescu (o data) au castigat titlul in aceasta clasa inaintea lui Alex Filip.

 

2013 nu a fost doar un an in care Alex. Filip si-a aparat titlul in Campionatul National de Raliuri ci si unul in care a participat la numeroase competitii de ciclsim si alergare. „Pentru mine aceste competitii au venit ca o completare la pregatirea pe care o fac pentru fiecare etapa de raliu de cand am realizat cat de importanta este forma fizica in sporturile cu motor. Chiar daca Raliul Harghitei a fost ultima etapa din Campionatul National pentru mine urmeaza participarea la Sibiu Rally Show si desigur continuarea programului de pregatire pentru sezonul 2014, sezon in care as vrea sa le ofer celor care ne-au sustinut aceleasi rezultate de top”, a concluzionat Alex. Filip.

 

Alex Filip si Bogdan Iancu sunt sustinuti in 2013 de Orange, BCR Leasing, Renault, Michelin si Mobil 1 prin Star Lubricants, partenerul media Intact Media Group, si partenerii tehnici Certina prin B&B Collection, Hotel Hilton Sibiu, Sun Plaza, Nespresso si Colina Motorsport.